Premium artikelen, voor jou als abonnee

Gary’s Softail chopper: Un Poco Loco

premium
De Britse customliefhebber Gary Dance zit al zo’n beetje zijn hele leven in de motoren. Hij heeft tal van Harley’s gecustomized, evenzovele klassiekers gerestaureerd...

The Need for Speed: meer Pit in een Evo Softail

premium
Co heeft een prachtige Softail. Er is echter een klein probleempje mee. Hij is de langzaamste van de groep, want de motor is niet...

Boring X Slag: de nuttige zwakste schakel

premium
In de cilinder van een ‘gewone’ verbrandingsmotor beweegt de zuiger op en neer. De slag en boring bepalen samen het volume van de motor....

De geschiedenis achter ‘Going To The Run’ van Golden Earring

premium
In alle internationale rijtjes van de beste nummers voor een roadtrip komt bijna vanzelfsprekend ‘Radar Love’ van Golden Earring voorbij. Ook in Bigtwin hebben...

Historie Harley-Davidson ééncilinders #2: van Hummer tot X440

premium
Door de jaren heen heeft Harley-Davidson verschillende motorblokken gebouwd. Naast de bekende V-twins bouwde H-D o.a. ook eencilinders. De historie van Harley-Davidson begon zelfs...

Motor Bike Expo Verona 2025: The Place To Be

premium
De Motor Bike Expo in Verona, of kortweg MBE zoals de meesten het noemen, in het noorden van Italië is een van de grootste...

Andy Brown Clubstyle 124 Dyna: van not naar hot

premium
Nadat hij zich gedurende een aantal jaren op de bouw van een bobber gestort heeft, komt de Brit Andy Brown tot de conclusie dat...

Hurricane Polimar: Nikobikes presenteert haar nieuwste meesterwerk

premium
De jonge Italiaanse bouwer Niko heeft in ondanks zijn jeugdige leeftijd al heel wat meesterwerken afgeleverd. Naast onder andere ‘Alex’ Dream’ en ‘R’Evolution’ bouwde...

Harley-Daredevil: Lord Drake Kustoms bouwt Evel Knievel Tribute

premium
De eigenaar van Lord Drake Kustoms, Francisco Alí Mánen, was altijd al een groot fan van de legendarische Amerikaanse stuntman Evel Knievel. Een goede...

King Current: unieke elektrische custombike van Sine-Cycles

premium
Elektrische motorfietsen winnen in de markt, langzaam meer zeker, steeds meer terrein, maar voor custombikes blijven verbrandingsmotoren vooralsnog de norm. Toch bewijst Bruno Forcella...