Extra inhoud en hogere compressie voor Heritage door Laseur

Het is niet alleen M8 wat er langs komt in de werkplaats van H-D tuner Gert Jan Laseur. Ook Shovels, Evo’s en Twin Cams...

Meer power voor de 132 Lowrider van Rob door Laseur

Voor Gert-Jan Laseur is de Lowrider S is een van zijn favoriete Harleys als dagelijkse ride. Genoeg grondspeling, prima vering, strakke stuureigenschappen, goede remmen en...

Lekkerder rijden op de WL-modellen: aanpassen carburateur en cilinderkoppen

Harley-Davidson heeft lange tijd (t/m 1965) gebruik gemaakt van de Linkert & Langsenkamp carburateurs op de verschillende modellen motoren. Voor die tijd waren het...

Schakelprobleem EVO versnellingsbak: gebroken veertje

De 5-versnellingsbakken van de Evolution modellen zijn eigenlijk beresterk en oer-betrouwbaar. Ze zijn nu inmiddels wat ouder en dan raken onderdelen wel eens versleten....

Road Glide 2019 ultieme upgrade: Milwaukee Monster

De Road Glide 114 van Edwin was bij de dealer voorzien van een Screamin’ Eagle Stage 4 kit. Maar helaas was Edwin niet blij...

Wesley’s Twin Cam Street Glide: van 103 naar 124

De Harley van Wesley kwam binnen als een brave 103 ci. Hij wilde door Gert Jan een echte dikke Twin Cam laten bouwen. S&S...

Fast Johnny gets faster! – Road Glide van 117 naar 128 ci

Vanwege het 120-jarige bestaan introduceerde Harley-Davison dit jaar een paar speciale modellen, waaronder de Fast Johnnie Enthousiast Motorcycle Collection. De collectie bestaat uit een Street Glide,...

Techniek

Recent gepost