The Need for Speed: meer Pit in een Evo Softail

Co heeft een prachtige Softail. Er is echter een klein probleempje mee. Hij is de langzaamste van de groep, want de motor is niet...

Boring X Slag: de nuttige zwakste schakel

In de cilinder van een ‘gewone’ verbrandingsmotor beweegt de zuiger op en neer. De slag en boring bepalen samen het volume van de motor....

Zekeringen onder de loep: wat je moet weten om pech te voorkomen

Een doorgebrande zekering kan je onderweg veel oponthoud bezorgen, daarom is het handig als je er wat meer van af weet. Ze zijn er...

El Diablo Upgrade #2: van 117 naar 143 c.i. en meer…

In de vorige editie van Bigtwin beschreef Gert-Jan Laseur de eerste fase van zijn tuningswerkzaamheden aan de ‘El Diablo’  Lowrider ST van een van...

El Diablo Upgrade #1: Van 117 naar 143 c.i. en meer…

De ‘El Diablo’ is een gelimiteerde uitvoering van de Lowrider ST. De machine is gespoten in duivels rood, met een mooie duivelstaart in het...

Michael laat zijn 2023 Lowrider S upgraden

Al meer dan 25 jaar komt Michael met zijn H-D bij Laseur motoren in Almere. Geïnspireerd door Gert Jans’ eigen Street Bob was hij...

Motul NGEN: Top-olie met lage footprint

Motorolie wordt voor een groot deel gemaakt van aardolie en afgedankte motorolie wordt vaak verbrand. Daaruit ontstaat CO2. En dat zorgt weer voor de...

Techniek Motul Boost & Clean: chemische probleemoplosser

Motul heeft een nieuw brandstofadditief: Boost & Clean. Het houdt het brandstofsysteem schoon en verbetert de verbranding. Je motor start beter, presteert beter en...

Dr. Jekill & Mr. Hyde: toonaangevend Nederlands bedrijf

De Nederlandse uitlaatfabrikant Dr. Jekill & Mr. Hyde werkt volgens een geheel eigen filosofie. De uitlaten hebben een klep, waarmee je verschillende prestatie- en...

110 Harley-Davidson Street Bob: S&S upgrade voor Twin Cam

S&S levert een 100 en 110 kit voor de H-D Twin Cam modellen. De 100 kit is voor de modellen van 1999 tot 2006...

Techniek

Recent gepost