TECHNISCHE SPECIFICATIES
YAMAHA STREET TRACKER
ALGEMEEN
Merk: Yamaha
Model: XJR 1300
Bouwjaar: 2004
Eigenaar: Jacques de Vos
Bouwer: Erwin Dix
MOTORBLOK
Type: lucht/oliegekoelde viercilinder in lijn
Cilinderinhoud: 1251 cc
Versnellingsbak: vijfbak
Ontsteking: standaard
Carburateur: standaard
Luchtfilter: K&N open luchtfilters
Uitlaat: Black Widow 4-1 met uitlaatwrap
Covers: custom zijpanelen met racegaas
RIJWIELGEDEELTE
Frame: standaard, achterzijde is ingekort en verstevigd
Voorvork: BMW R nineT USD 46 mm
Balhoofdplaten: custom 6 cm dik
Schokdempers achter: standaard Öhlins, veren zwart gecoat
Voorwiel: KTM Saxess 19” spaakwiel
Voorband: Pirelli Scorpion Rally STR
Voorrem: dubbele Brembo’s BMW R nineT
Achterwiel: KTM Saxess 17” spaakwiel
Achterband: Pirelli Scorpion Rally STR
Achterrem: standaard
DIVERSEN
Stuur: LSL Cross Bar
Snelheidsmeter: Daytona
Hendels: aftermarket, verstelbaar
Handvatten: aftermarket rubber
Oliekoeler: aftermarket, extra smal
Controls: standaard in kleur mee gespoten
Benzine tank: Yamaha XJR 1300, ‘98
Tankdop: BMW R nineT
Benzinemeter: Billet Proof, Sight Window
Zadel: custom, Jowi Paulissen
Achterspatbord: model Flat Tracker
Voorspartbord: custom Erwin Dix
Achterlicht: Highsider LED
Bedrading: standaard
Draai- en freeswerk: door Cor uit Ittervoort
Bijzonderheden: Bar end spiegels
SPUITWERK
Kleur: olijfgroen met gouden bloklijnen, geïnspireerd op motoren van Kenny Roberts
Design: Erwin Dix
Spuiter: Jimmy uit Maastricht
DANK AAN
Speciale dank aan Erwin Dix voor deze toffe bike. ‘Rotterdam meets Limburg’.
Tekst & foto’s: Edgar Vingerhoed