| Eigenschap | Details |
|---|---|
| ALGEMEEN | |
| Eigenaar: | Jeroen van ’t Rood |
| Bouwer: | Jeroen met hulp van Glenn de Koning |
| MOTORBLOK | |
| Type: | Evo |
| Bouwjaar: | 1989 |
| Carter: | Delkron |
| Cilinders: | Sputhe |
| Cilinderinhoud: | 1720 cc |
| Versnellingsbak: | S&S 5 in 4, kickstart only |
| Koppeling: | BDL Competitor Clutch |
| Ontsteking: | Morris Magneto M5 |
| Carburateur: | Mikuni HSR42 |
| Luchtfilter: | S&S Teardrop, aangepast |
| Uitlaat: | Eigenbouw rvs 2″ |
| Performance parts: | grootst mogelijke nokkenas, Beehive klepveren, Manley kleppen, koppen geflowed, S&S high volume oliepomp |
| Bijzonderheden: | 4″x 4″ stroked |
| RIJWIELGEDEELTE | |
| Frame: | Uncle Bunt, hardtail |
| Schokdemping: | Hoosier en zadelveren |
| Voorwiel: | 21″ rvs spaak, custom naaf |
| Voorband: | Firestone 21″ |
| Voorrem: | H-D vierzuiger klauw, K-tech rempomp |
| Voorvork: | Dyna 39 mm geshaved, Progressive verlaagd |
| Balhoofdplaten: | Dyna |
| Achterwiel: | 15″ rvs spaak, Simon Poelma |
| Achterband: | Hoosier |
| Achterrem: | H-D vierzuiger klauw, K-tech rempomp |
| DIVERSEN | |
| Stuur: | rvs medium ape, custom |
| Snelheidsmeter: | ingebouwd bij bestuurder |
| Hendels/hand controls: | K-tech |
| Handvatten: | Brooks stuurlint |
| Koplamp: | klassiek Foglight |
| Foot controls: | custom |
| Benzinetank: | Cole Foster, aangepast |
| Olietank: | Mooneyes |
| Oliefilter: | Panhead style |
| Zadel: | Mesinger boardtrack |
| Achterspatbord: | Bobber rib, aangepast |
| Achterlicht: | MCS, Bates |
| SPUITWERK | |
| Kleur: | geborsteld metaal met blanke lak |
| Spuiter: | Bram van ’t Rood van Red’s Paint & Body |
Hoosier Chopper: Banden maken de motor
Gepubliceerd:


