Boy Peeters (36) woont met zijn vriendin en hun twee kinderen in het Limburgse Reuver. Boy werkt als lasser en assemblagemedewerker bij Jekill&Hyde, dus het zal niemand verbazen dat hij over twee rechterhanden beschikt èn gek is op motoren. Nadat hij eerder een Sportster verbouwde, wilde hij meer. En die Breakout zag er onweerstaanbaar uit…
De H-D Breakout had ik al jaren eerder op het oog. Dat was helemaal het model waar ik de ideale basis in zag voor de bike zoals ik die wilde gaan opbouwen. Uiteindelijk kon ik mijn slag slaan bij H-D Venlo, waar een volledig originele 2019 Milwaukee-Eight Breakout stond, met maar net iets meer dan 1000 kilometer op de teller.
Zodra ik hem in huis had, ben ik begonnen met spullen bestellen. De lijst omvat o.a. een Killercustom achterspatbord, een Killercustom zadel met tankverlengstuk, een Thunderbike koplampschermpje, Kellermann knipperlichtjes, 15 inch Arlen Ness remschijf voor (meer remvermogen), Motea rem- en koppelingshandles, Killercustom voorvork overzet stukken, Killercustom vering verlagingsset en een H-D verlagingset voor de stuurbevestiging.
De Vance&Hines uitlaat heb ik naar eigen smaak op look en sound aangepast en alles wat chroom was heb ik zwart gecoat, met uitzondering van het blok, want dat is door mijn maat Danny gedaan. Verder heb ik een set Avon Cobra banden gemonteerd, de achterband 260 breed. Dat deze veel breder is dan de standaard band, voel je wel. Het is iets harder werken om hem de bocht in te sturen, maar het rijdt verder prima.
Zoals iedereen weet is een custom eigenlijk nooit echt helemaal klaar. Zo wil ik er nog Thunderbike forward controls op en moet ook het voorspatbord nog een keer door een fraaier exemplaar vervangen worden. Het spuitwerk wil ik ook nog eens aanpakken, maar dat komt allemaal later nog wel een keer. Voor nu ben ik vooral bezig met het ombouwen van twee Sporters 883. Die zijn namelijk heel leuk tot gave bobbertjes om te bouwen!
Tekst en foto’s: Boy Peeters