Vorig jaar presenteerde Kawasaki het nieuwe W800 model dat helemaal voldoet aan de nieuwe (emissie-)eisen. Er was keuze tussen de W800 Street en W800 Cafe. Daar is nu de ‘gewone’ W800 bij gekomen zodat de W-familie uit drie modellen bestaat. De W800 met zijn 35 kW, luchtgekoelde 773cc motorblok met koningsas is een een hommage aan de oorspronkelijke W1 uit 1966.

De Z900RS en Z900RS Café zijn een eerbetoon aan de Kawasaki Z1 uit 1972 en beide modellen zijn in 2018 en ’19 gekozen tot motor van het jaar in het retro-segment. Net als de originele Kawasaki Z1 zijn de Z900RS en Z900RS Café-met -kuip voorzien van een koppelrijk 900cc viercilinderblok met een indrukwekkend eindschot. In 2020 is de Z900RS leverbaar in Candytone Green. Deze historische kleur weerspiegelt het grafische uiterlijk van de Kawasaki Z1A uit 1973. Daarnaast istie ook verkrijgbaar zijn in Metallic Spark Black en Metallic Graphite Gray. De Z900RS Café is leverbaar in Vintage Lime Green/Ebony.

Alle voor de Europese markt gebouwde Kawasaki motorfietsen, ATV’s, Mule’s en scooters zijn vanaf 2011 geschikt voor het gebruik van E10 benzine. Je Kawasaki dealer kan je bij twijfel aan de complete lijst helpen. Voor de Bigtwin lezers hebben we de meest voor de hand liggende Kawasaki modellen er uit gepikt. Geschikt voor E10: W800 vanaf modeljaar 2011, VN900 vanaf modeljaar 2006, VN1700 vanaf modeljaar 2009 en de VN2000 vanaf modeljaar 2008. www.kawasaki.nl