Ook het legendarische Triumph ontkomt niet aan de Euro 5 eisen voor haar moderne klassiekers en heeft de hele range flink aangepakt. In de volgende editie (Bigtwin 416) zullen we alle Triumph modellen laten zien, zoals we al met H-D hebben gedaan en in deze uitgave met Indian doen. Maar een kleine rondleiding door het 2021-Triumph modellenpark willen we jullie niet onthouden. De 1200 cc Bonneville T120 en T120 black zijn 7 kilo kwijt vanwege (voor een groot deel) nieuwe lichtgewicht aluminium velgen. Daarnaast krijgen ze standaard cruise-control. Ook zijn de rijmodi Road- en Rain anders ingesteld. De 900 cc Bonneville T100 heeft maar liefst 10 pk meer power gekregen en zit nu op 65 pk en 80 Nm koppel. Net als de T120 (black) kregen deze Bonnies een nieuwe wijzerplaat met ander logo en nieuwe, zwart gepoedercoate motordeksels en kleppendeksel en nieuwe Brembo remmen.

Ook de Street Twin en de overtreffende trap, de Street Twin Gold Line Limited Edition, halen nog betere prestaties uit het 900 cc blok. Op het designvlak vind je nieuwe gegoten wielen, ledverlichting en nieuw kuipwerk en geborstelde aluminium details. De ‘Limited Edition’ wordt dan voorzien van handgeschilderede gouden pinstriping op de unieke Matt Sapphire Black lak. Niet alleen op de Bonneville Speedmaster, maar ook op andere modellen vind je een Showa 47 mm cartridgevork van hogere specificatie. De 2021 Bonneville Bobber kreeg een grotere (12 liter) benzinetank en een vet 16 inch voorwiel. Ben je nieuwsgierig naar de ‘nieuwe’ Scrambler? Die hou je nog even te goed, want de details van de 1200 XC en XE worden pas op 13 april vrijgegeven. En dan bouwt Triumph de spanning nog verder op, want op 20 april worden de details van een nieuwe Street Scrambler bekend gemaakt. ‘You just wait ’till we tell you, laddie…’ www.triumphmotorcycles.nl