Het is niet voor het eerst dat Triumph aanklopt bij de Belgische custombouwer Krugger. Na de Triumph Bobber ‘Basse-Bodeux’ vroeg Triumph aan Frédéric Bertrand, zoals ‘Krugger’ echt heet, om een Scrambler 1200XE onder handen te nemen. Fred liet zich inspireren door het horlogemerk Rebellion, een van zijn favorieten op het vlak van mechanische perfectie en precisie. De Scrambler werd meer in de richting van een dirt tracker verbouwd, maar moest wel zijn straatlegale status behouden, ook al ontbreekt op de foto’s de kentekenplaathouder. Het design kreeg een speelser karakter door de verlaagde brandstoftank, een nieuw zadel en uitlaten die nu aan beide zijden van de motor naar achteren lopen. Meer in de details vallen de ‘Dakar-achtige’ kroonplaat en het verhoogde voorspatbord dat boven het voorwiel lijkt te zweven. De oorspronkelijke Brembo schijven werden vervangen door op maat gemaakte Beringer exemplaren. Om de originele achterste olietank te kunnen verwijderen en vrij zicht te houden op het tandwiel van de versnellingsbak is de Scrambler uitgevoerd met een duimbediening voor de achterrem. Wie weet komt er ooit nog eens een speciale ‘Krugger’ versie uit de Hinckley fabriek rollen…