Met het ingaan van de nieuwe Euro-5 eisen moesten ook de Mandello ingenieurs met de V7 aan de slag. De frisse aanpak resulteerde niet alleen in meer vermogen maar ook in groei van de cilinderinhoud. En zo is de V7 gelijk gekomen met zijn voorganger, de V85 TT. Dat heeft nog meer fijne gevolgen; het nieuw ontwikkelde blok heeft 25% meer vermogen. Daarmee groeide het topvermogen van de V7 van 52 naar 65 pk en nam het maximale koppel toe van 60 (bij 4.250 t.p.m.) naar 73 Nm (bij 5.000 t.p.m.). Het frame is licht aangepast en het balhoofd extra verstevigd. Verder heeft de nieuwe V7 een aantal onderdelen van de V9 overgenomen waaronder de sterkere cardanaandrijving en het bredere achterwiel. De V7 Stone is de modernere variant met een digitaal dashboard, led koplamp en aluminium gietwielen. De V7 Special is de klassieke Guzzi met spaakwielen, analoge tellers en een traditionele ronde koplamp. De V7 is ook beschikbaar voor A2 rijbewijshouders en standaard heeft elke V7 ook instelbare tractiecontrole aan boord (kan worden uitgeschakeld). Meer weten? Kijk op www.motoguzzi.com