Zoals alle grote merken weet ook BMW dat het heel efficiënt is om van van een model tig varianten te maken. Zo is de nieuwe R18 cruiser nog maar nauwelijks geïntroduceerd of de R18 ‘Classic’ dient zich aan. Een op (luxe) touring gerichte R18, voorzien van windscherm, buddyseat, zadeltassen, extra LED- koplamp en 16-inch voorwiel. De Classic is op dezelfde wijze aan te passen als de basis R18. Zo is het achterframe en ook andere componenten eenvoudig te demonteren of te verwijderen. De bevestigingspunten van de hydraulische leidingen en de kabels maken het eenvoudig om een hoger of lager stuur te monteren. Dat geldt ook voor de klepdeksels en de cover aan de voorzijde van het motorblok die eenvoudig verwisselbaar zijn. Voor verdere aanpassingen en customizing van de R18 (Classic) heeft BMW de hulp ingeroepen van Roland Sands, die de designcollecties ‘Machined’ en ‘2-Tone Black’ heeft ontworpen. Daarnaast zijn de bekende fabrikanten Mustang Seats en Vance & Hines een ‘preferred supplier’ samenwerking met BMW aangegaan om verschillende versies van hoogwaardige buddyseats en specifieke uitlaatsystemen aan te bieden. De nieuwe R 18 Classic zal direct vanaf de introductie, net als de R18, worden aangeboden als exclusieve ‘First Edition’, dus met de klassieke zwarte lak met witte biesjes. Daarnaast vind je vele chromen elementen, een badge in het zadel en een ‘First Edition’ chromen opdruk op de zijschilden. Meer info bij de plaatselijke BMW dealer…